پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب سپتیک تانک چربی گیر

پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب سپتیک تانک چربی گیر

برج خنک کننده فایبرگلاس آب

برج خنک کننده آب از حیث نظر وزش باد

 

برج از نظر وزش هوا:

برج خنک کننده آب با وزش هوای طبیعی (Natural draft) :

در این سیستم بدون استفاده فن و با پاشش سریع آب در هوا انجام می شود و به شکلی طراحی شده که هوای خنک بیرون به طور طبیعی وارد برج خنک کننده ش ده و پس از خنک کردن آب از قسمت بالای برج خنک کننده آب خارج می گردد. چگالی بین هوای بیرون و هوای گرم و مرطوب داخل برج موجب مکش هوا از جداره های اطراف و خروج آن از بالای برج میگردد.

برج هذلولی بر اساس خاصیت دودکشی هوا(تمایل هوای گرم به صعود) و بدن استفاده از فن، عمل کاهش دمای آب ورودی را انجام میدهد.البته در این گونه برجها مدارآب خنک شونده مدار بسته ای است و از داخل کویل هایی که در زیر برج تعبیه شده است عبور می کند. برج های هذلولی کاربرد چندانی در تاسیسات سرمایشی و تهویه مطبوع ندارند و در نیروگاه برق کاربرد دارد.

برج خنک کننده آب  با وزش هوا با فن(Mechanical draft)

توسط یک فن یا چن فن با دور ثابت یا متغیر جریان هوا به حرکت در می آید. هوای اجباری در برج به داخل آن کشیده شده و از آن به خارج ارسال می شود. بادزن ها بسته به نوع برج ممکن است جریان محوری و یا گریز از مرکز باشند.تمامی برج های خنک کننده سیتم تهویه و تبرید ساختمان از نوع وزش اجباری و مجهز به فن هستند.

برج های خنک کننده mechanical draft به دو نوع زیر تقسیم بندی میشوند:

الف : وزش هوای القایی با فنInduced draft:

در  برج خنک کننده آب  فوق فن در قسمت بالای برج خنک کننده نصب میگردد. و جریان هوا با سرعت ورودی پایین و سرعت خروجی بالا در کولینگ تاور ایجاد میگردد.

ب : وزش هوای اجباری با فن forced draft

فن در این گروه از برج خنک کننده آب در قسمت پایین آن نصب میگردد و لذا جریان هوای ورودی به برج خنک کننده نصب به جریان خروجی آن داری سرعت بیشتری می باشد. در این برج های خنک کننده به دلیل این که سرعت هوای ورودی به برج بیشتر از هوای خروجی است لذا احتمال وقوع پدیده بازگشت موقت بیشتر است . از طرف دیگر برج های خنک کننده هوای اجباری به فن قویتری نیست به کولینگ تاور از نوع القایی نیاز دارند. همچنین احتمال یخ زدگی این نوع برج در شرایط زمستان بیشتر خواهد بود.

 

 

منبع : برج خنک کننده فایبرگلاس